Eurodel erfaringer: slik gikk det da jeg handlet hos Eurodel.no


Erfaringer med Eurodel

Det er mange som lurer på hvilke erfaringer andre har hos Eurodel.no. I denne artikkelen skal jeg gå gjennom akkurat det, samt mine personlige erfaringer med Eurodel og hvordan det gikk da jeg kontaktet deres kundeservice.

Om du ikke vil lese hele denne gjennomgangen, men vil ha konklusjonen først, så skal jeg gi deg den med en gang:

Ja, Eurodel kan anbefales på det sterkeste. Det er en norsk nettbutikk med kvalitetsdeler, god service og rask respons- og leveringstid. I tillegg har de vanvittig gode tilbakemeldinger på nett.

For å kunne gi et komplett bilde av folks erfaringer med Eurodel, har jeg gått grunding til verks. Jeg har:

  • Bestilt en vare fra nettbutikken deres
  • Kontaktet deres kundeservice
  • Sett på anmeldelser og erfaringer hos Trustpilot, Google, Prisjakt, Facebook og andre tjenester

Mine personlige erfaringer med Eurodel

La oss starte med mine personlige erfaringer med Eurodel.no, før vi ser hva andre sier.

Behandlings- og leveringstid hos Eurodel.no

Jeg bestemte meg for å bestille noe hos Eurodel.no selv, for å gi dere en god førstehåndserfaring.

Tirsdag, kl 23:03, bestilte jeg en liten mikrofiberduk for å teste servicen. Med en gang ordren gikk gjennom, fikk jeg en bekreftelse på mail.

Tirsdag kl 23:55

Ordre gjennomført

Onsdag kl 09:00

Ordrebekreftelse mottat på e-post

Torsdag – helligdag

Denne torsdagen var en helligdag, så den tar vi ikke med i regnestykket

Fredag kl 10:38

Varen er sendt, sporingsnummer er mottatt på e-post

Mandag kl 14:55

Hentemelding mottat fra Posten

Med andre ord – ordren min ble sendt andre arbeidsdag etter at ordren min ble gjennomført.

Totalt gikk det 2,5 arbeidsdager fra jeg gjennomførte ordren, til jeg mottok hentemelding fra Posten.

Bestilling fra Eurodel
Varen jeg bestilte fra Eurodel

Samme dag var det umulig å sende ordren, ettersom jeg bestilte såpass sent. Ideelt sett skulle ordren ha blitt sendt allerede første arbeidsdag etter at den ble gjennomført, men andre dag er absolutt godkjent.

Returnere varer

Som med alle andre nettbutikker i Norge, har man 14 dagers angrerett når man handler på nett. Eurodel.no tilbyr i tillegg 30 dagers åpent kjøp. Dette tilsier at det skulle være enkelt å returnere varer.

Kundeservice

For å gi deg et så godt inntrykk av Eurodel.no som mulig, har jeg også testet deres kundeservice. Jeg sendte derfor inn følgende spørsmål, en fredag nøyaktig klokken 19:30:

«Hei! Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med å finne en mikrofiberklut som passer bra til å pusse innsiden av vinduene i bilen min på. Små barn i baksetet lager fettmerker hele tiden. På forhånd takk!»

Jeg forventet selvsagt ikke å få svar i helgen, noe jeg heller ikke gjorde. Svaret tikket inn tirsdag kl 08:42, hvilket betyr at svaret kom på andre arbeidsdag etter at jeg tok kontakt. Helt innafor!

«Hei Trond.

Da kan jeg anbefale følgende klut: https://www.eurodel.no/mikrofiberduk-armorall-40013

Takk for at du handler hos oss 🙂 

Ha en fin dag!  

Med vennlig hilsen,
Eurodel.no»


Erfaringer med selve nettbutikken til Eurodel

Jeg har handlet mye på nett i løpet av livet, og ikke minst har jeg handlet mye bildeler. Og når det gjelder Eurodel må jeg konkludere med at det er en svart god nettbutikk for oss forbrukere. Her er noen av fordelene:

✅ 14 dagers angrerett (gjelder alle norske nettbutikker)
✅ 2 års garanti på alle produkter
✅ 30 dagers åpent kjøp
✅ Kundeservice både på telefon, e-post og kontaktskjema
✅ En SVÆRT behagelig netthandelsopplevelse!

De første punktene jeg lister opp ovenfor er kanskje ikke akkurat revolusjonerende. Men jeg må bare få understreket hvor bra nettbutikkløsningen til Eurodel.no er. Her er noen av tingene jeg liker aller best:

✅ Søkefunksjonen er fantastisk – du kan søke på ditt eget registreringsnummer, og få opp deler som passer til din bil
✅ Du kan også søke på alt av navn, kategorier, merker og så videre
✅ Eurodel kan kontrollere at du har kjøpt riktige deler til din bil!

Det siste punktet er rett og slett genialt for de av dere som ikke er så erfarne med bildeler. Du kan altså i kassen velge at Eurodel skal se over bestillingen din, og påse at bildelene passer:

Mine erfaringer med kassen til Eurodel - gneialt!

Og dersom du velger at de skal kontrollere delene du bestiller, får du opp følgende valgmuligheter:

Du kan altså få byttet ut bildene du har bestilt feil automatisk, eller be dem kontakte deg og la deg velge selv.

Dette gjør handleopplevelsen til en lek, for selv de uerfarne!


Erfaringer med Eurodel hentet fra nett

Jeg har saumfart Internett for å finne alle erfaringer og tilbakemeldinger om Eurodel. Blant annet har jeg brukt Trustpilot, Facebook og Google sine anmeldelser.

LES OGSÅ: Rabattkoder til Eurodel.no

En side som er gode på å samle erfaringer, er Trustpilot. Eurodel har rundt 12 000 anmeldelser på Trustpilot, og hele 4,5 av 5 mulige stjerner. Det må sies å være et svært godt tegn på at Eurodel stort sett alltid gir kundene sine gode handleerfaringer. Kun 3% av tilbakemeldingene på Trustpilot er i kategorien «Dårlig».

Her er en av de utallige gode erfaringene hentet fra Trustpilot:

«Veldig fornøyd med alle mine delebestillinger. Får alltid rett deler å får dem kjapt å villig. Er det noen problemer eller jeg har gjort no feil får jeg alltid hjelp snarlig å blir ordner uten problemer.»
– Eivind via Trustpilot

Men det er ikke bare på Trustpilot vi finner erfaringer om Eurodel. Google og diskusjonsforumer er også en god kilde for å finne ut av dette.

Slik ser scoren hentet fra nett ut:

HvorSnittscoreAnmeldelser
Trustpilot4,5/511 877
Google3,2/540
Prisjakt3,6/54
Facebook*N/AN/A
*Eurodel tillater ikke anmeldelser/erfaringer på sin Facebook-side

Og om man søker litt rundt på diverse forumer, finner man også gode tilbakemeldinger. De fleste trådene er dog ganske gamle, så jeg velger å ikke ta de med i denne artikkelen.

Konklusjon

Eurodel.no er en nettbutikk som man stort sett finner gode erfaringer fra. De kunne vært litt raskere med å sende varene og kundeservice kunne ha svart litt raskere på e-post, men det er nesten umulig å finne «den perfekte nettbutikk» når man skal handle bildeler på nett.

Hvordan er dine erfaringer med Eurodel.no? Legg igjen en kommentar under!

Trond

50 år gammel bilmekaniker som har et brennende ønske om å lære folk mer om motoriserte kjøretøy. Jobber vanligvis som daglig leder i et bilverksted, men oppdaterer nettsiden min når jeg har nyttig informasjon å dele.

4 thoughts on “Eurodel erfaringer: slik gikk det da jeg handlet hos Eurodel.no

  1. Har handlet hos Eurodel.no mange ganger selv, og har kun gode erfaringer derfra. Det beste er løsningen med at de kan hjelpe meg med å finne bildeler som passer min bilmodell.

    1. Hei, ja.

      Helt enig i at det er en veldig nyttig funksjon. Har også sett at flere andre nettbutikker har begynt å bruke det.

  2. Veldig interessant!

    Har brukt både Bildeler og Skruvat, men aldri Eurodel.

    Godt å se at varen kom kjapt og i god stand. Det å kjøpe bildeler på nett i Norge har blitt betydelig mye lettere de siste fem årene.

  3. Eurodel er vel eid av utlendinger, er det ikke?

    Det er ofte utlendinger som er smarte nok til å gjøre det bra på det norske markedet. De vet godt hva som fungerer i andre land, og så velger de å ta konseptet med til Norge. Genialt.

    Slike innovative løsninger er grunnen til at vi nå kan få kjøpe bildeler på nett til en lav penge. Vi trenger heller ikke tenke på frakt/moms fra utlandet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Recent Content